Naar inhoud

Inkijk in de agenda van de chief marketing officer van 2020

Ondanks het feit dat we allemaal beseffen en erkennen dat digitaal nu de standaard is, wordt het begrip nog steeds gebruikt om functies, afdelingen en processen aan te duiden. We stellen ons dan wel een geïntegreerde marketingwereld voor, maar de dagelijkse realiteit is dat analoog en digitaal vooralsnog als twee afzonderlijke entiteiten bestaan. Marketeers zijn immers dol op afbakening van hun werkzaamheden en doelgroepen.

Bij het bepalen van hun strategie gaan de meeste chief marketing officers uit van digitaal, omdat tegenwoordig alles draait om automatisering en digitalisering. Bij de uitvoering wordt echter nog altijd onderscheid gemaakt tussen offline en online. Het zijn immers verschillende disciplines die het werk doen en deze vereisen unieke vaardigheden. CMO’s hebben daarom de taak boven de verschillende disciplines te staan en als het centrale schakelpunt te fungeren.

In dit Engelstalige onderzoeksrapport van branchevereniging IAB Nederland komen 25 CMO’s en toonaangevende marketeers aan het woord, die een toenemende verschuiving richting digital advertising zien. Niet gek als je bedenkt dat streamingdiensten hard op weg zijn lineair tv-kijken naar de achtergrond te drukken. Toch verwachten de meeste marketingprofessionals niet dat radio en televisie volledig verdwijnen. Een cross-mediale benadering is in hun ogen dan ook de beste manier om de klanten te bereiken.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie