Naar inhoud

Inzicht in het online gedrag van Nederlandse consumenten

Digitieners, millennials, generatie X en babyboomers – het zijn verschillende generaties met verschillende kinderjaren en daarom ook verschillende gedragingen. Waar de oudere generatie zijn taalkundige expressie moeizaam op een typemachine heeft geleerd, heeft de jongste generatie dat op een smartphone spelenderwijs onder de knie gekregen. Ook in het online gedrag zie je verschillen tussen generaties doordat zij op andere leeftijden met de mogelijkheden van het internet in aanraking zijn gekomen.

De early adopters van social media zijn ooit begonnen met MSN, hebben de opkomst en ondergang van Hyves meegemaakt en hebben de tijd nog gekend dat Facebook niet verpest werd door advertenties en dataschandalen. Als je tegenwoordig hip wil zijn, zit je op Instagram of Snapchat, kijk je video on demand op het moment dat jij wil en gebruik jij je telefoon niet meer om te bellen. Want dan communiceer je vooral in emoticons via WhatsApp.

In het onderzoeksrapport ‘What’s happening online?’ wordt voor de twaalfde keer op rij inzicht gegeven in het online gedrag van de Nederlanders. Hoe intensief gebruiken ze hun smartphone? Op welke social media zitten ze? Hoe ontwikkelt e-commerce zich? Hoe staat het met hun zorgen over privacy en veiligheid? Het rapport ondersteunt organisaties en merken bij het maken van duidelijke keuzes in hun strategie en marketingbeleid.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie