Naar inhoud

Inzicht in het proces van lead generation met lead scoring

De methodiek van lead scoring is gebaseerd op het principe dat elke actie van een ontvanger een bepaalde mate van koopbehoefte weergeeft. Zo geeft een nieuwsbriefinschrijving minder koopsignalen af dan het invullen van een contactformulier. Door aan elke actie een score toe te kennen, meet je de actuele koopbehoefte.

Bij lead scoring krijgt de abonnee een score toegewezen zodra deze een digitale actie onderneemt, zoals het klikken op een product of het invullen van het contactformulier. Aan elke actie wordt een aantal punten toegekend. Nadat de abonnee een vastgestelde score heeft bereikt, wordt een bepaalde opvolgactie automatisch uitgevoerd, zoals bijvoorbeeld het versturen van een aanbieding. Zo worden hot leads zichtbaar en worden deze op effectieve wijze opgevolgd.

Leads die nog niet klaar zijn om te kopen worden warm gehouden door middel van lead nurturing. Deze aanpak zorgt ervoor dat je contact onderhoudt door relevante content te sturen. Op deze manier blijf je als organisatie in het vizier met als doel om op een later moment in te spelen op de actuele koopinteresse.

In deze publicatie van Webpower, een bedrijf gericht op marketing automation, lees je meer over de toepassing van lead scoring in de praktijk.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie