Naar inhoud

Live chat versus chatbot: de plussen voor jouw organisatie

Nu live chat en chatbots langzamerhand echt beginnen toe te treden tot het klantcontactarsenaal van bedrijven is het interessant de vergelijking tussen beide instrumenten te trekken. Wat zijn de verschillen en waar liggen de sterktes en zwaktes van deze klantcontactmiddelen? De chatbot is in principe een verfijnde vorm van FAQ – frequently asked questions – die vragen herkent en het bijpassende antwoord uit de database terugstuurt. Live chat is de menselijke variant waar bezoekers met echte mensen in gesprek zijn.

We zien dat de chatbot met name sneller is, meer chats kan behandelen en altijd beschikbaar is. Maar als het aankomt op kwaliteit, wint live chat. Immers, een chatoperator laat nooit een bezoeker ontevreden achter. Het succesratio van live chat is in principe 100 procent. Want kan er geen juist antwoord op een vraag worden gegeven, dan kan de chatoperator altijd zorgen dat er op een andere manier bij de bezoeker wordt teruggekomen. De keuze tussen live chat en chatbot komt in principe neer op kwaliteit of kwantiteit.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie