Naar inhoud

Meer rendement uit klantloyaliteit in business-to-business

In de zakelijke markt zijn gunning en vertrouwen de pijlers waarop verkoop en omzet gestoeld zijn. Dit geldt niet alleen voor nieuwe klanten maar ook voor het behoud van bestaande klanten. Een vast bestand trouwe klanten, die garant staan voor omzet, is de grootste zekerheid die je als bedrijf kunt hebben. In veel volwassen markten behoren klantloyaliteit en ambassadeurschap dan ook tot de speerpunten. Als de vraag niet groeit, kunnen bedrijven alleen nog groeien door klanten bij andere organisaties weg te plukken.

Belangrijker dan de concurrenten zijn echter de acties en beslissingen van de klanten. De onstuitbare digitalisering heeft namelijk niet alleen kostenbesparingen en een verbeterde klantervaring opgeleverd, maar ook meer transparantie. Dat maakt dat in het online tijdperk de klanten het voor het zeggen hebben. De vraag is hoe bedrijven in business-to-business onder deze omstandigheden met klantloyaliteit omgaan.

De gerealiseerde klantloyaliteit is daarbij opgebouwd uit een score op vijf onderdelen:

  1. klanten die nieuwe klanten aanbrengen;
  2. herhalingsaankopen;
  3. klantbehoud;
  4. cross-selling en up-selling;
  5. klanttevredenheid.

Waar houden B2B-bedrijven zich mee bezig op het gebied van klantloyaliteit? Wat zijn de grootste belemmeringen en wat doen succesvolle ondernemingen beter? Dit onderzoeksrapport biedt waardevolle inzichten op een gebied waar veel te winnen valt.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie