Naar inhoud

Overzicht van de actuele ontwikkelingen in de klantbeleving

De wensen en behoeften van consumenten veranderen voortdurend – en dit is niets nieuws. De snelheid waarin deze veranderingen plaatsvinden daarentegen verhoogt en daarmee ook de urgentie voor organisaties om hierop in te spelen. In de hedendaagse, digitale wereld waar de klant centraal staat is het een kwestie van disrupt or be disrupted. En alhoewel bij de meeste organisaties het belang van customer centricity en digital experience wordt herkend en erkend, blijft het een uitdaging voor veel managers en andere betrokkenen om dit volledig te integreren in hun bedrijf of instelling.

In dit onderzoeksrapport zijn de organisatiesin Nederland in de spotlight gezet die klanten een uitstekende klantbeleving bieden. Organisaties waar men echt wil luisteren naar hun klanten, om hun wensen te begrijpen en hun verwachtingen te overtreffen. Hoe ze dat doen? Door het leveren van een excellent customer experience tot hun ultieme doel te maken en dit waar te maken voor hun klanten op de momenten die er toe doen. Op deze manier laten zij zien dat zij hun klanten echt waarderen – en hun klanten waarderen hen.

Deze publicatie is tot stand gekomen op basis van evaluaties van 5.052 Nederlandse consumenten, die hun mening hebben gedeeld over meer dan 200 merken. Het resultaat hiervan is de top 100 best presterende organisaties op het gebied van de klantbeleving, verdeeld over 10 sectoren. Naast deze ranking wordt ingegaan op:

  • de belangrijkste veranderingen en ontwikkelingen op het gebied van de klantbeleving;
  • het belang van een merk voor het bieden van een uitstekende klantervaring;
  • de rol van digital in het leveren van een phygital ervaring en de digitale footprint die consumenten achterlaten;
  • verdiepingen van de voornaamste trends en voorbeelden binnen de sectoren non-grocery retail, restaurants en fastfoodketens, banken, verzekeraars en logistiek;
  • interviews met medewerkers van verschillende organisaties die een uitstekende klantbeleving leveren, zoals bol.com, ANWB, Centraal Beheer en Picnic.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie