Naar inhoud

Recorddrukte leidt tot vertraagd leveren sinterklaascadeaus

De COVID19-pandemie en de daaruit voortgevloeide crisis leiden in combinatie met de feestdagen in 2020 tot een recorddrukte bij webwinkels en pakketbezorgers in Nederland. Op basis van eigen transactiedata voorziet ABN AMRO dat Nederlandse consumenten van half november tot het einde van het jaar meer online bestellen dan ooit. Webshops en bezorgers vrezen voor vertraging in de bezorging richting de feestdagen.

Zowel onlineretailers als logistieke bedrijven zetten alle zeilen bij om de enorme hoeveelheid pakketten tijdig bij de consumenten te krijgen. Toch is het zeer de vraag of de pakketjes voor Sinterklaas en Kerstmis wel tijdig aankomen. Bij een aantal voor de pakkettenmarkt belangrijke logistieke bedrijven lijkt de maximale capaciteit al half november te zijn bereikt. De onlinemarkt stevent af op de grootste drukte ooit. Door de pandemie liggen de uitgaven online tot half november al ruim 70 procent hoger dan vorig jaar.

Voor de komende feestweken – die normaal al voor een kleine verdubbeling in de omzet online zorgen – wordt op een toename gerekend van zo’n 75 procent ten opzichte van vorig jaar. Op basis van gesprekken met ondernemers uit de sector mag worden verondersteld dat sommige logistieke dienstverleners in de week voor Sinterklaas overbelast raken en consumenten hun pakketjes niet op tijd krijgen. Om dit te voorkomen, moeten consumenten ruim op tijd bestellen of toch bij lokale winkeliers hun aankopen doen, zo blijkt uit dit onderzoeksrapport van ABN AMRO.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie