Naar inhoud

Stapsgewijs naar een goed routeplan voor digitale marketing

In de hele marketingstrategie ligt de nadruk steeds meer op digitaal. Daarnaast ontwikkelt het vakgebied digitale marketing zich razendsnel. Dit biedt jou als marketeer enerzijds volop kansen. Maar door nieuwe mogelijkheden die vrijwel dagelijks ontstaan, kan het anderzijds zijn dat jij door de bomen het bos niet meer ziet. Budgetten en resources zijn namelijk beperkt. Het is dus van belang om de juiste keuzes te maken, leiderschap te tonen en focus te hebben en houden. Want digitale marketing is veel meer dan online advertising – het is marketing in een digitale wereld.

Een routeplan voor digitale marketing geeft structuur en ondersteunt jou bij het maken van keuzes en het bepalen van prioriteiten. Wat zijn de belangrijkste aandachtsgebieden en op welke manier zet jij jouw schaarse tijd en gelimiteerde budget zo goed als mogelijk in? Hoe laat jij je marketingdoelen naadloos aansluiten op de organisatiedoelen? In dit rapport van Beeckestijn Business School zijn vijf stappen gedefinieerd en verder uitgewerkt voor jouw roadmap voor digitale marketing:

  1. bepaling doelstellingen;
  2. analyse en sleutelinzichten;
  3. gap analysis;
  4. prioritering en samenhang roadmap;
  5. samenvatting en businesscase.

Op de website van deze toonaangevende opleider kun je naast dit rapport ook handige templates voor jouw roadmap downloaden.

Foto: Unsplash

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie