Naar inhoud

Strategietrends 2020: wendbaarheid nodig in onzekere tijden

We leven overduidelijk in turbulente tijden, waardoor de toekomst lastig te voorspellen is. De behoefte om de organisatie wendbaarder te maken, is dan ook alom aanwezig, mede vanuit de wens direct te kunnen inspelen op een snel veranderende omgeving en die omgeving naar de eigen hand te zetten. Ook de onomkeerbare opmars van de digitalisering is terug te zien in alle aspecten van de bedrijfsvoering.

Data analytics, artificial intelligence en cybersecurity vormen de belangrijkste technologische thema’s waarin wordt geïnvesteerd als aanjager van de innovatie. Snel groeiende ondernemingen investeren daarbij meer dan gemiddeld in innovatie én werken vaker samen met andere bedrijven via clusters of ecosystemen.

Optimaliseren van werkprocessen is een duidelijk ook een prioriteit bij veel organisaties. Verandermanagement geldt als een essentiële competentie om zowel wendbaarheid, digitalisering als optimalisatie van processen vorm te geven. Een overzicht van de belangrijkste strategietrends voor 2020 vind je in dit onderzoeksrapport van organisatieadviesbureau Berenschot.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie