Naar inhoud

Toekomstvisie op de invulling van arbeidsprocessen in Europa

De coronacrisis heeft de arbeidsmarkten in Europa sterk aangetast en het kan jaren duren voordat de werkgelegenheid terugkeert naar het niveau van vóór de crisis. Maar de pandemie is niet de enige trend die de toekomst van het werk op het continent vormgeeft.

In dit onderzoeksrapport van organisatieadviesbureau McKinsey & Company wordt dieper ingegaan op de ontwikkelingen in bijna 1.100 lokale economieën in de 27 landen van de Europese Unie plus het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.

De onderzoekers beoordelen hoe automatisering en artificiële intelligentie de mixture van beroepen, de vaardigheden die nodig zijn om te werken en de transities waarmee medewerkers worden geconfronteerd, kunnen hervormen.

In de nasleep van de pandemie lijkt steeds meer bewijs zichtbaar te zijn dat bedrijven de acceptatie van technologie en andere personeelsshifts kunnen versnellen.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie