Naar inhoud

Van informatiestroom naar goederenstroom

Ondernemers in de logistiek moeten de digitale transformatie aangrijpen om voorop te lopen. Business intelligence is het slimme gebruik van data en kan zorgen voor kleinere voorraden, snellere bezorging en zelfs helpen bij het voorspellen wat klanten morgen wensen. Vooral de snelgroeiende markt van e-­commerce is hierbij gebaat.

Logistiek dienstverleners hebben een overvloed aan operationele informatie tot hun beschikking. Boordcomputers, transportplanning, magazijn­managementsystemen, stuk voor stuk verzamelen deze systemen data. Zo ontstaat informatie over onder andere leveringen, doorlooptijden en transportroutes. Worden deze data gecombineerd met data vanuit buitenaf, zoals weersvoorspellingen, dan levert dit vaak waardevolle inzichten op. Het verzamelen en het analyseren van data ter ondersteuning van de besluitvorming wordt business intelligence genoemd. Dit proces helpt bij het optimaliseren van huidige processen en het voorspellen van trends.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie