Naar inhoud

Waarom komen consumenten in de toekomst nog naar een winkel?

Dat de COVID-19-pandemie grote gevolgen heeft voor de sector retail is onmiskenbaar. Door de genomen overheidsmaatregelen en de angst voor besmetting met het coronavirus is het bezoek aan de verschillende winkelgebieden in Nederland sinds maart 2020 sterk afgenomen, hebben consumenten veel gerichter gewinkeld en zijn de omzetten online in veel branches binnen de detailhandel fors gestegen. Zo hebben veel Nederlanders in de afgelopen maanden noodgedwongen voor het eerst kennisgemaakt met het online kanaal.

Ooit gaat de crisis als gevolg van deze pandemie voorbij – vermoedelijk wanneer er een vaccin is gevonden – en kan de maatschappij weer normaal functioneren in een veilige omgeving. De hamvraag voor de retailsector is wat consumenten vervolgens doen. Vervallen zij na de coronacrisis in hun oude patroon of is hun gedrag dan structureel gewijzigd? En vooral, wat betekent dit voor fysieke winkels? In dit onderzoeksrapport van ABN AMRO wordt dieper ingegaan op de redenen waarom Nederlanders in toekomst nog naar zo’n winkel komen.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie