Naar inhoud

Winnaars en verliezers in retail met online als katalysator

De daling van de consumentenbestedingen in 2020 als gevolg van de COVID-19-pandemie treft de retailsector in Nederland onevenredig hard. Naast de vele verliezers staan desondanks ook winnaars op. Retailers in voedingsmiddelen profiteren van de surrealistische omstandigheden, net als winkeliers die zich richten op producten die het verblijf en de recreatie in en om het huis veraangenamen.

Daarentegen valt de omzet in de modebranche en de verkoop van nieuwe auto’s fors terug. Retailers met een goedlopende webshop komen ook relatief goed door deze crisis. De recente verschuiving van de consumentenvraag naar het online domein, is voor een deel blijvend. De crisis leidt ongetwijfeld tot het sluiten van diverse winkels in met name grootstedelijke gebieden. Dit kun je opmaken uit dit onderzoeksrapport van ABN AMRO.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie